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Repair status

We've made it easier than ever for you to keep tabs on your vehicle's repair status. You can check its status 24 hours a day, 7 days a week.
 


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Suivi de réparation

FAQ

Can I choose my repair ?
My insurance company advises me a body shop, but I want to repair it at Albax, how to do ?

The Hamon law offers you the choice of your repair.

Article L 113-15-2 du Code des Assurances

Article L. 113-15-2 du Code des Assurances

Pour les contrats d'assurance couvrant les personnes physiques en dehors de leurs activités professionnelles et relevant des branches définies par décret en Conseil d'Etat, l'assuré peut, à l'expiration d'un délai d'un an à compter de la première souscription, résilier sans frais ni pénalités les contrats et adhésions tacitement reconductibles. La résiliation prend effet un mois après que l'assureur en a reçu notification par l'assuré, par lettre ou tout autre support durable.

Le droit de résiliation prévu au premier alinéa est mentionné dans chaque contrat d'assurance. Il est en outre rappelé avec chaque avis d'échéance de prime ou de cotisation.

Lorsque le contrat est résilié dans les conditions prévues au premier alinéa, l'assuré n'est tenu qu'au paiement de la partie de prime ou de cotisation correspondant à la période pendant laquelle le risque est couvert, cette période étant calculée jusqu'à la date d'effet de la résiliation. L'assureur est tenu de rembourser le solde à l'assuré dans un délai de trente jours à compter de la date de résiliation. A défaut de remboursement dans ce délai, les sommes dues à l'assuré produisent de plein droit intérêts au taux légal.

Pour l'assurance de responsabilité civile automobile définie à l'article L. 211-1 et pour l'assurance mentionnée au g de l'article 7 de la loi n° 89-462 du 6 juillet 1989 tendant à améliorer les rapports locatifs et portant modification de la loi n° 86-1290 du 23 décembre 1986, le nouvel assureur effectue pour le compte de l'assuré souhaitant le rejoindre les formalités nécessaires à l'exercice du droit de résiliation dans les conditions prévues au premier alinéa du présent article. Il s'assure en particulier de la permanence de la couverture de l'assuré durant la procédure.

Un décret en Conseil d'Etat précise les modalités et conditions d'application du présent article.

What is the Albax location closest to my home ?

Albax body shops are located in the regions of PACA and Ile de France, you may view the list of our centers on the page :
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What are the opening hours ?

For your convenience, all Albax locations are open Monday through Friday :

, 8 am to 12 am to 2 pm to 6 pm

You will find all our opening hours on our page tous nos horaires d’ouvertures sur la page :
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Can you lend me a car during the repairs ?

It depend of your insurance policy. A car can be financed by your insurance. If your contract doesn’t provide it, by agreement, Albax will lend you a car for free during all the repairs of this one.

I can’t come in my Albax center, can you come get my car at home? This service is free?

Depending on your insurance company, home service can be supported In this case, Albax Albax offers you to move 30 km around the center concerned. We pick up your car at home or at your workplace. Albax will lend you a car. We will return you your car to your home after the repairs.

Albax also offers a specialized service for fleets and company cars.(Depending on the agreement).

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Do you using the orginal spare parts ?

Yes.
All ou manufacturer spare parts are the original.

I have made an appointment and I would like to drop my care before the scheduled time. Is it possible ?

You can drop your care the day before during the opening times.
You must know that the cars will be treated on the principle of the first-com, the first served. For any such modifications, you can call your Albax center to schedule an appointment.

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Which papers I need for my appointment ?

For your appointment with Albax, you must come with :
  • Your rigistration card
  • Your insurance certificate
  • Your accident report or the copy
If you wish a replacement car :
  • You need your driver licence
  • A deposit cheque

I am not insured against all risks, what do I have to pay ?

If you are not responsible for the damage, you will « normally » benefit a support of 100%.

If you are responsible for the damage, you will pay the totaly of the repairs invoice.

I am insured against all risks, what do I have to pay ?

If you are not responsible for the damage, you will be charged of :

  • The insurance deductibles if you have a insurance deductibles
  • Obsolescences if obsolescnces
  • Accesories if the limit is exceeded
  • A part of your repair if the limit is exceeded too

If you are responsible for the damage, , will be in charge by your insurance company the amount of the repair until the maximum value of your car excepted dilapidation, accesories and a part of your repair if the limit is exceeded.

How can I pay ?

Several payment options are possible :

  • Bank check
  • Credit card
  • Visa card
  • Eurocard / MasterCard
  • Cash (1000€ max)
  • Bank transferts
  • Pre-authorized bank

This informations are detailed on the page :
Payment options

Is my insurance supported by Albax body shops ?

Don’t worry about your insurance. Our body shops work with all the insurance company.

I have a problem after repairs on one of your Albax body shop. What do I do?

In this case, please contact our customer service. All repair work is guaranteed 24 months.

You can view all our services on the page:
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